Thursday, May 26, 2011

karma

Assalamualaikum! hye2!

does anyone believe in karma? Karma is based on logic and based on what people say is an unavoidable consequence of our creations. When we create anything, we also create other things which might not be what we intended. in the other word is balasan. im not sure if you guys ever heard this before but i do. mak mak and nenek nenek selalu cakap " haaa derhaka la dengan orang tua, besok anak2 kau dua kali ganda derhaka dari pada kau. apa yang kita buat dalam dunia nie semua ada balasan. " HUHU! cuakk gak kekadang dengar. we can took example from what happen in nowdays, bemacam2 bencana yang datang like earthquakes, tsunami, flood, global warming and landslide. semua yang berlaku ni berpunca pada tindakan manusia sendiri terhadap bumi. if kita buat baik pada dunia pasti dia akan berbudi balik. contoh kita bercucuk tanam pasti membuahkan hasil yang menguntungkan. right? HUHU!



okayh have you noticed that usually they only focus on bad things, i mean macam dorg akan ckp kau buat la benda jahat pasti satu hari nanti kena balik kat batang hidup kau balik. betul tak? benda jahat je, jarang dengar untuk benda baik. tp biase la kan orang memang selalu focus kat benda jahat yang orang buat. ia fitrah manusia but for me, same goes to good things that we do (iklas dari hati) we will be rewarded for it oneday. tapi itulah yang pasti apa yang kita buat pasti ada balasan sama ada di atas dunia atau di akhirat kelak. HUHU! so peringatan untuk diri saya yang lemah ni besama rakan rakan janganlah menyakiti orang lain kalau anda tidak mahu disakiti. kita semua diadili dengan undang2 termasuk undang2 dari langit. sentiase beringat dunia tak seindah yang disangka mungkin hari ini kita berada diatas tapi tak semestinya besok kita masih diatas. my mom always remind me that no need to revenge, just sit and have a good life because those who hurt you will eventually screw up one day but if you are lucky, god will let you watch :)
Watch out for everything you do!


okayh lets enjoy this song from justin timberlake. layan sampai habis sebelum bla :)


what goes around comes around, what you give you will get it back :)


end.

2 comments:

  1. btui3.. pakcik stuju bebeno ngan statement kamu tu.. My mum plak slalu cakap... Jangan buat jahat pada orang... Balasannya kalau bukan pada kamu.. Pada adik beradik... Mungkin pada anak2.. =)

    ReplyDelete
  2. hahaha! yeke pakcik? yea yea i heard it too. :)
    its true.

    ReplyDelete